Skip to content

Pileg

  • Domov
  • Bývanie
  • Cestovanie
  • Kultúra
  • Muži
  • Online
  • Peniaze
  • Podnikanie
  • Šport
  • Výrobky
  • Zdravie

Vedci chcú zarábať za oxid uhličitý

28. 1. 2020 by

Chcú transformovať niektoré CO2, ktoré prehrievajú planétu, na produkty, z ktorých má prospech ľudstvo.
 
Netvrdia, že technológia vyrieši klimatické zmeny, ale hovoria, že to pomôže.
 
Oxid uhličitý sa už používa novými spôsobmi na výrobu palív, polymérov, hnojív, bielkovín, pien a stavebných blokov.
 co2.jpg
Až donedávna sa predpokladalo, že energeticky náročné spoločnosti spaľujúce plyn na pohon svojich procesov budú musieť nakoniec zachytiť výsledné emisie uhlíka a pochovať ich v podzemí.
 
Táto možnosť je neefektívna a nákladná, takže vyhliadky na využitie časti CO2 ako hodnotnej suroviny sú pre podnikanie vzrušujúce.
 
Katy Armstrong, manažérka Centra pre využívanie uhlíka na Univerzite v Sheffielde, to povedala takto: „Potrebujeme produkty pre spôsob, akým žijeme – a všetko, čo robíme, má vplyv.
 
Mnohé z mladých firiem využívajúcich uhlík sú v skutočnosti negatívne na uhlík: to znamená, že spotrebujú viac CO2, než vydali.
 
Navštívili sme tri priekopnícke podniky v Spojenom kráľovstve, ktoré už zarábajú peniaze z CO2. Tu sú ich recepty na úspech (alebo aspoň tie, ktoré budú zdieľať s nami).
 
Recept: Dajte kravský trus a kukuricu do bio-digestora, kde ich baktérie rozbijú a vyrobia bioplyn na vykurovanie našich domovov.
 
Zmiešajte zvyšný kal s odpadmi bohatými na živiny z priemyslu hnojív, čističiek odpadových vôd, fariem alebo potravinárskeho priemyslu. Čerpadlo, ktoré pomáha živinám viazať sa na kal.
 
Produkt: Vysokokvalitné granule hnojív, ktoré nasiakli viac CO2 ako vyrobili. Táto technológia už získala exportné zákazky.oxied.jpg
 
Veľkou otázkou je, koľko z približne 37 gigatónov oxidu uhličitého emitovaného ročne z našich domovov, automobilov, lietadiel, kancelárií a priemyselných odvetví môže priemysel využiť.
 
Jedna správa predpokladala, že sedem gigónov ročne by sa mohlo uviaznuť v nových produktoch.
 
Katy Armstrong označila toto číslo za mimoriadne optimistické. Ale ona povedala: „Každá tona, ktorá je zachytená, je tona, ktorá neohrieva atmosféru, takže dúfajme, že sa tomuto priemyslu darí.“

Related posts:

  1. Prispievanie na facebooku

Post navigation

Previous Post:

Núdzové plánovanie pre malé a domáce podniky

Next Post:

Prečo používať vegánske výrobky?

© 2021 Pileg - Powered by Cleanews